Coaching, training en organisatie van de communicatie

De afdeling Communicatie als sparringpartner

Organisaties zijn continu in dialoog met hun stakeholders. De afdeling Communicatie weet waar belanghebbenden wakker van liggen. In deze rol is communicatie initiërend en signalerend op basis van ontwikkelingen, die binnen en buiten de organisatie plaatsvinden. De afdeling deelt in de ideale wereld kennis en vaardigheden, biedt inzicht in issues en de mogelijke gevolgen en draagt bij aan concrete acties om de issues te tackelen.

Kortom, een goed ingerichte communicatiefunctie zorgt ervoor dat een organisatie de gewenste impact en resultaten bereikt. Maar welke inrichting met welk type professionals creëert daadwerkelijke meerwaarde? Waar liggen de prioriteiten? Wat zijn de ambities? En hoe kunnen disciplines optimaal samenwerken om synergie te bereiken?  De Reputatiegroep heeft ruime praktijkervaring met het organiseren van daadkrachtige communicatiefuncties.

Voorbeelden van coaching, training en organisatie van de communicatie:

  • Audit van een afdeling: hoe bereiken wij meer met minder?
  • Opstellen social-mediabeleid
  • Communicatiestrategie
  • Social media-code
  • Organiseren van (online) monitoring
  • Executive coaching
  • Boegbeeldenbeleid
  • Benchmarkanalye: hoe doet de concurrentie het?
  • Training coaching en begeleiding
  • Second opinion op de effectiviteit van de communicatiefunctie