Mediarelaties en belangenbehartiging

Profileren: offensief waar het kan, defensief waar het moet

Met een helder profiel een herkenbare plek op de markt innemen. Daar gaat het om bij (strategische) profilering. Want elke organisatie heeft een verhaal te vertellen. De positionering komt tot leven door de realisatie van communicatieprogramma’s, mediarelaties en boegbeeldenprogramma’s.

Daarbij helpen wij onze cliënten van strategie tot aan tactiek en als het moet ook gewoon hands on. Offensief waar het kan en defensief waar het moet. Van het op de agenda zetten van een belangrijk maatschappelijk thema, het trainen en begeleiden bij media-optreden tot de communicatie in een complex stakeholderveld of een public affairs-traject.

Voorbeelden van mediarelaties en belangenbehartiging:

  • Media- en presentatietrainingen
  • Alignment van strategie en communicatie
  • Schrijven van position papers, persberichten en fact sheets
  • Genereren van free publicity
  • Opstellen van een Q&A over een lastig onderwerp
  • Agenderen van maatschappelijke thema’s
  • Rondje opinieleiders
  • Strategiebepaling
  • Vernieuwende alliantievorming
  • Draagvlakontwikkeling
  • Communicatie in een complex stakeholderveld
  • Lobby en public affairs