Blog

Investeren in een gezonde leefomgeving

Het besef dat er collectief geïnvesteerd moet worden in een gezonde leefomgeving groeit. Voor Arcadis is dat maatschappelijk bewustzijn een vliegwiel om meer te kunnen bijdragen aan SDG 11 (duurzame steden en gemeenschappen), iets waar Arcadis al langere tijd aan werkt. Lees hier het hele interview met Yoeri Schenau.

Meer

18 februari publicatie ‘Het nieuwe concurreren’

‘Het nieuwe concurreren’: een publicatie van de Reputatiegroep in samenwerking met Bart van Leeuwen (Nederlandse Vereniging van Banken) over de weg naar een gedeeld perspectief voor branche-, beroeps- en belangenverenigingen.
Vanaf 18 februari is de publicatie zowel hard-copy als digitaal aan te vragen via de website van de Reputatiegroep.

Meer

Bestorming Capitool is een boodschap voor communicatie: zoek het ongemak

Collega Paul Stamsnijder schreef een blog voor Adformatie over het belang van in gesprek gaan met je tegenstander, het betrekken van twijfelaars en schetsen van dilemma’s. Volgens hem heeft het communicatievak een belangrijke maatschappelijk opdracht: zoek het ongemak.

Meer

DE SORRYLIJST 2020: SPIJT IS VERSTAND DAT TE LAAT KOMT

De Reputatiegroep stelt jaarlijks de Sorrylijst samen. Een lijst met de spijtbetuigingen die tot de meeste aandacht hebben geleid in de media. In de Sorrylijst 2020 koninklijke excuses, voortschrijdend inzicht en schijtlollige DJ’s.

Meer

Zonder verhaal heb je niets te vertellen

Een succesvolle presentatie, pitch of interview zit in het bouwen van een goed verhaal. Verhalen worden beter begrepen, langer onthouden …

Meer

Het fundament van je verhaal: het themahuis

Hoe kunnen organisaties meer positie claimen op hun strategische thema’s? Communiceren vanuit een themahuis stelt organisaties in staat om vanuit …

Meer

Andere opstelling gevraagd: versterk de communicatiefunctie

Communicatie is niet langer een professie van enkelen, maar een competentie van velen. De uitdaging is om de hele organisatie …

Meer

Materialiteitsanalyse: sturen op impact

Organisaties willen hun impact vergroten en verleggen steeds vaker hun focus op de bijdrage die zij kunnen leveren aan de …

Meer

Weet wat er speelt: trendscan & -onderzoek

We weten allemaal dat onze wereld steeds sneller verandert. In het Engels wordt wel gesteld dat wij leven in een …

Meer