Blog
Jij – als adviseur?
Gezocht: gedreven en maatschappelijk betrokken adviseur. De Reputatiegroep komt graag in gesprek met professionals met 3-5 jaar werkervaring die een volgende stap willen zetten in het adviesvak. Heb jij een brede maatschappelijke interesse en ondernemende mentaliteit? Heb je een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, sterk analytisch vermogen en een vlotte pen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Jij – als starter?
Gezocht: gedreven en maatschappelijk betrokken starter. Heb jij een brede maatschappelijke interesse en ondernemende mentaliteit? Heb je een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, sterk analytisch vermogen en een vlotte pen? En ben jij er ook van overtuigd dat betrokkenheid bij stakeholders en inzicht in maatschappelijke ontwikkelingen de komende jaren van steeds grotere waarde zal zijn voor organisaties? Dan zijn wij op zoek naar jou!
18 februari publicatie ‘Het nieuwe concurreren’
‘Het nieuwe concurreren’: een publicatie van de Reputatiegroep in samenwerking met Bart van Leeuwen (Nederlandse Vereniging van Banken) over de weg naar een gedeeld perspectief voor branche-, beroeps- en belangenverenigingen.
Vanaf 18 februari is de publicatie zowel hard-copy als digitaal aan te vragen via de website van de Reputatiegroep.
Jij – als stagiair?
De Reputatiegroep zoekt een stagiair die praktijkervaring wil opdoen op het gebied van strategie- en visieontwikkeling, stakeholdermanagement, issuemanagement en communicatie. Dit doe je voor een breed palet aan opdrachtgevers in de publieke en private sector. Denk aan ministeries, zorginstellingen, het grotere bedrijfsleven, spelers in de energiesector en NGO’s. Ben je gedreven, kritisch en leergierig? Lees dan snel verder.
Bestorming Capitool is een boodschap voor communicatie: zoek het ongemak
Collega Paul Stamsnijder schreef een blog voor Adformatie over het belang van in gesprek gaan met je tegenstander, het betrekken van twijfelaars en schetsen van dilemma’s. Volgens hem heeft het communicatievak een belangrijke maatschappelijk opdracht: zoek het ongemak.
DE SORRYLIJST 2020: SPIJT IS VERSTAND DAT TE LAAT KOMT
De Reputatiegroep stelt jaarlijks de Sorrylijst samen. Een lijst met de spijtbetuigingen die tot de meeste aandacht hebben geleid in de media. In de Sorrylijst 2020 koninklijke excuses, voortschrijdend inzicht en schijtlollige DJ’s.
Zonder verhaal heb je niets te vertellen
Een succesvolle presentatie, pitch of interview zit in het bouwen van een goed verhaal. Verhalen worden beter begrepen, langer onthouden …
Het fundament van je verhaal: het themahuis
Hoe kunnen organisaties meer positie claimen op hun strategische thema’s? Communiceren vanuit een themahuis stelt organisaties in staat om vanuit …
Andere opstelling gevraagd: versterk de communicatiefunctie
Communicatie is niet langer een professie van enkelen, maar een competentie van velen. De uitdaging is om de hele organisatie …