Merk- en identiteitsontwikkeling

Een heldere purpose geeft betekenis aan je bestaansrecht

Succesvolle bedrijven raken mensen met een inspirerend verhaal en laten zien wat hun toegevoegde waarde is. Richting geven is immers onmogelijk als je niet weet wat je betekent voor je medewerkers, klanten en de maatschappij. Voor veel organisaties betekent dat werk aan de winkel. Een goede strategie is in onze ogen moeilijk te kopiëren, makkelijk te onthouden en eenvoudig na te vertellen.

De Reputatiegroep ondersteunt bij de ontwikkeling van een heldere visie, een scherpe strategie of een onderscheidende corporate story. Met een inspirerend verhaal dat mensen raakt, gedragen wordt en dat bovendien op de juiste wijze inspeelt op de ontwikkelingen en verwachtingen van de buitenwereld. Daarmee zorgen we ervoor dat de communicatie over de koers (intern en extern) vanuit het juiste perspectief uitgedragen wordt.

Het belangrijkste doel van een merk is stakeholders helpen te kiezen in het aanbod van vergelijkbare aanbieders.

Voorbeelden van merk- en identiteitsontwikkeling:

  • Formuleren visie, missie en strategie
  • Corporate story
  • Positioneringskompas
  • Strategieverhaal
  • Key messaging
  • Rebranding
  • Merkportfoliobeleid