Stakeholder- en reputatieonderzoek

Met stakeholderonderzoek haal je de buitenwereld binnen

Stakeholderonderzoek biedt inzicht in hoe de buitenwereld over een organisatie denkt. Helder inzicht in de belangen, verwachtingen en perceptie van alle stakeholders zijn de basis voor de dialoog met de buitenwereld. Weten wat er speelt is noodzakelijk om de verbinding met de stakeholders te kunnen leggen. En dat is weer cruciaal om beleid te ontwikkelen, risico’s te beheersen en zelf de regie te pakken over de eigen beeldvorming.

De Reputatiegroep doet regelmatig stakeholderonderzoek voor organisaties in de publieke en private sector. Zowel voor grote als kleine organisaties en zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. In onze optiek is onderzoek zoveel als mogelijk maatwerk. Afhankelijk van de ambities, doelen en gewenste inzichten ontwikkelen we een aanpak voor de organisatie. Dat kan volledig op maat zijn.
 Of een meer pragmatische aanpak.

Wat levert stakeholderonderzoek op?

  • Inzicht in huidige beeld en verwachtingen ten aanzien van de organisatie
  • Inzicht in de kroonjuwelen en achilleshielen van de organisatie/ sector
  • Inzicht in de kloof tussen verwachtingen van buitenwereld en de eigen wensen en ambities
  • Inzicht in de effectiviteit van de communicatie-inspanningen
  • Concrete aanbevelingen voor de organisatie- en communicatiestrategie