Publicaties

Stel oordeel uit

Er is tegenwoordig meer onzekerheid, maar tegelijkertijd ook een taboe op het hebben van twijfel. Onze maatschappij is ingericht op targets en eindresultaten. We hebben een samenleving gecreëerd waar eigenlijk helemaal geen ruimte meer is voor het stellen van vragen waarop je niet zo snel een duidelijk antwoord hebt.

Meer

Het nieuwe tijdperk van positioneren

n de kern gaat positioneren over het claimen van jouw unieke plek. Ooit was dit voornamelijk een strijd om een permanente plek in het brein van de consument te veroveren. Of om het zorgvuldig vormgeven van je merkidentiteit. Maar de spelregels zijn veranderd.

Meer

Een goed ondernemer neemt een risico per dag

In het huidige tijdperk hebben mensen over het algemeen een korte concentratieboog. Om deze reden leren veel adviseurs het ordeningsbeginsel zoals beschreven in ‘The Pyramid Principle’, geschreven door Barbara Minto. Langs deze wijze adviseren betekent met de deur in huis vallen: het antwoord eerst, de onderbouwing later

Meer

Maatschappelijk richtinggevend positioneren: waar begin je?

Vooruitstrevende organisaties begrijpen het belang van maatschappelijke betrokkenheid. Ze koppelen hun woorden aan concrete acties en zijn voortrekkers in het vormgeven van een vernieuwende toekomstvisie. Dit is het type leiderschap dat nu van bedrijven wordt verwacht.

Meer

Avans hogeschool

Met haar praktijkgerichte kennis en innovatie, en diep geworteld in de regio, ontwikkelt Avans zich steeds meer tot een kennis- en innovatiepartner voor organisaties en instellingen in de regio.

Meer

Leg de verbinding

Adviseurs brengen de buitenwereld binnen. De veranderende maatschappij brengt uitdagingen met zich mee voor organisaties en ook het consultancyvak is een discipline in constante ontwikkeling. Om als adviseur meerwaarde te creëren moet er verbinding gelegd worden

Meer

Stuur op impact

In de meeste organisaties gaat de aandacht voor het merendeel uit naar in- en output en slechts voor een beperkt deel naar outcome en impact. Met outcome meet je daadwerkelijk het resultaat maar door te sturen op impact kun je het verschil maken

Meer

Begin met dus

In het huidige tijdperk hebben mensen over het algemeen een korte concentratieboog. Om deze reden leren veel adviseurs het ordeningsbeginsel zoals beschreven in ‘The Pyramid Principle’, geschreven door Barbara Minto. Langs deze wijze adviseren betekent met de deur in huis vallen: het antwoord eerst, de onderbouwing later

Meer

Sarah Valkering nieuwe managing partner van de Reputatiegroep

Adviesbureau de Reputatiegroep heeft Sarah Valkering (39) per 1 januari 2024 benoemd tot managing partner. In haar nieuwe functie maakt ze onderdeel uit van het dagelijks bestuur van de groep.

Meer