Publicaties

De natuur als bron voor duurzame landbouw

Koppert Biological Systems is een Nederlands familiebedrijf dat zich al meer dan 50 jaar inzet om land- en tuinbouwproducten gezonder, veiliger, productiever en weerbaarder te maken. Dit doen zij door op zoek te gaan naar oplossingen uit de natuur. In het kader van SDG 15, ‘Leven op het land’, spraken wij met Peter Maes, directeur Corporate Marketing bij Koppert. Lees hier het hele interview.

Meer

’Reputatie van redders uit pandemie blijft wankel’

De coronavaccins zijn onze redding uit de pandemie. Voor de industrie is dit dus hèt moment om zich te bewijzen als een betrouwbare partner die voldoet aan de verwachtingen en afspraken. En dat zou de reputatie van de farma ten goede moeten komen. Dit stelt Marieke Quant in de Telegraaf. “Maar dat vertrouwen blijkt heel broos en we zien nu hoe snel Big Farma de schijn tegen heeft.”

Meer

Value Creators: geen tentamen, maar een persoonlijke reis

Hogeschool Windesheim is een echte gamechanger op het gebied van SDG 17: Partnerschap om de doelen te bereiken. Met het Value Creators-programma werken studenten samen met bedrijven, overheidsinstanties en andere instellingen aan ‘wicked problems’, zoals het bestrijden van armoede, honger en het beschermen van de natuur. Lees hier het hele interview met Liesbeth Rijsdijk (directeur Honours College) en Maria Garcia Alvarez (docent en coördinator).

Meer

Maak alles transparant, en je ziet niets meer

Het vertrouwelijk overleg liep deze week een deuk op, maar blijft ook cruciaal. Collega Paul Stamsnijder reageert in NRC: “Zonder nieuwe afspraken over vertrouwelijkheid en verslaglegging zal geen fractieleider het achterste van zijn tong laten zien. Als je alles transparant maakt, zie je niets meer”.

Meer

Communiceer over je mislukkingen, het helpt je verder

In een eerdere blog spoorde collega Sarah Valkering organisaties aan gebruik te maken van kwetsbare communicatie, om via deze weg karakter en authenticiteit te tonen. Maar dit blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. In haar nieuwe blog voor Adformatie geeft Sarah een aantal lessen mee voor organisaties die bereid zijn kwetsbaarheid of falen in te zetten als kracht.

Meer

Investeren in een gezonde leefomgeving

Het besef dat er collectief geïnvesteerd moet worden in een gezonde leefomgeving groeit. Voor Arcadis is dat maatschappelijk bewustzijn een vliegwiel om meer te kunnen bijdragen aan SDG 11 (duurzame steden en gemeenschappen), iets waar Arcadis al langere tijd aan werkt. Lees hier het hele interview met Yoeri Schenau.

Meer

Experts over coronapersconferentie: ‘Stop met beloftes doen’

“Sommige mensen denken nu dat er een soort campagne van de overheid gaande is, waar de werkelijkheid naar eigen hand wordt gezet. Maar dat is niet zo, ze zijn slachtoffer van de realiteit. Rutte en De Jonge zouden hun dilemma’s daarom meer moeten benadrukken. Dan krijg je meer begrip voor beslissingen.” stelt Paul Stamsnijder in reactie aan de NOS.

Meer

Hoe de eenvoud het deze verkiezingen van de inhoud won

De les van deze verkiezingen? In de politiek gaat het steeds minder om de inhoud en steeds meer om het effect. We zien het aan de winnaars van deze verkiezingen. Zij kozen voor een optimistische boodschap, zo stelt collega Paul Stamsnijder. Hij schreef voor Adformatie een blog over de “slimme marketing” rond leiderschap, die het dit jaar won van de boodschap, hier te lezen.

Meer

‘FRAUDE-AFFAIRE PELS RIJCKEN GAAT ELKE PARTNER AL SNEL VIER TON KOSTEN’

Marieke Quant gaf voor voor het juridisch vakblad Mr. een interview over de fraude-affaire bij Pels Rijcken. De kwestie heeft volgens haar enorme consequenties voor de reputatie van het kantoor.

Pels Rijcken zal nog lang last blijven houden van de fraude-affaire waar het kantoor onder gebukt gaat. De kantoorreputatie is in het geding en partners moeten mogelijk nog jarenlang de portemonnee trekken. Het toezicht op het notariaat is in ieder geval schromelijk tekortgeschoten.

Meer