Publicaties

18 februari publicatie ‘Het nieuwe concurreren’

‘Het nieuwe concurreren’: een publicatie van de Reputatiegroep in samenwerking met Bart van Leeuwen (Nederlandse Vereniging van Banken) over de weg naar een gedeeld perspectief voor branche-, beroeps- en belangenverenigingen.
Vanaf 18 februari is de publicatie zowel hard-copy als digitaal aan te vragen via de website van de Reputatiegroep.

Meer

‘Big Pharma’ moet niet winst maar maatschappelijke impact voorop stellen

Het gevecht tussen Brussel en AstraZeneca zorgt voor veel wantrouwen. “Om de maatschappelijke legitimiteit te herwinnen, is het broodnodig om terug te gaan naar de basis. Maatschappelijke invloed hebben kan alleen door ethisch en transparant te handelen” betoogt collega Marieke Quant.

Meer

Communicatie-experts over persconferentie Rutte: ‘Iedereen verliest alleen maar’

Adformatie vroeg vier deskundigen, waaronder collega Marieke Quant, om hun licht te schijnen op de persconferentie waarin de avondklok werd aangekondigd. Wat viel op? Is er een verandering in de koers in communicatie te zien?

Meer

Bestorming Capitool is een boodschap voor communicatie: zoek het ongemak

Collega Paul Stamsnijder schreef een blog voor Adformatie over het belang van in gesprek gaan met je tegenstander, het betrekken van twijfelaars en schetsen van dilemma’s. Volgens hem heeft het communicatievak een belangrijke maatschappelijk opdracht: zoek het ongemak.

Meer

DE SORRYLIJST 2020: SPIJT IS VERSTAND DAT TE LAAT KOMT

De Reputatiegroep stelt jaarlijks de Sorrylijst samen. Een lijst met de spijtbetuigingen die tot de meeste aandacht hebben geleid in de media. In de Sorrylijst 2020 koninklijke excuses, voortschrijdend inzicht en schijtlollige DJ’s.

Meer

Waar organisaties zich pantseren met hun reputatie, helpt kwetsbaarheid ze verder

Niet alleen mensen, maar ook organisaties gebruiken pantsers in hun communicatie met de buitenwereld. Marketeers en woordvoerders doen hun best om organisaties van hun beste kant te laten zien. Mooi, maar is dat genoeg? Hoe bouw je nog een merk met karakter?

Meer

Zonder verhaal heb je niets te vertellen

Een succesvolle presentatie, pitch of interview zit in het bouwen van een goed verhaal. Verhalen worden beter begrepen, langer onthouden …

Meer

Het fundament van je verhaal: het themahuis

Hoe kunnen organisaties meer positie claimen op hun strategische thema’s? Communiceren vanuit een themahuis stelt organisaties in staat om vanuit …

Meer

Andere opstelling gevraagd: versterk de communicatiefunctie

Communicatie is niet langer een professie van enkelen, maar een competentie van velen. De uitdaging is om de hele organisatie …

Meer