STAKEHOLDERONDERZOEK & MONITORING 

Haal de buitenwereld binnen 

Met stakeholderonderzoek haal je de buitenwereld binnen

Stakeholderonderzoek biedt inzicht in hoe de buitenwereld over een organisatie denkt. Helder inzicht in de belangen, verwachtingen en percepties van alle stakeholders zijn de basis voor de dialoog met de buitenwereld. Weten wat er speelt is noodzakelijk om de verbinding met de stakeholders te kunnen leggen. En dat is weer cruciaal om beleid te ontwikkelen, risico’s te beheersen en zelf de regie te pakken over de eigen beeldvorming.

De Reputatiegroep doet regelmatig stakeholderonderzoek voor organisaties in de publieke en private sector. Zowel voor grote als kleine organisaties en zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. In onze optiek is onderzoek zoveel als mogelijk maatwerk. Afhankelijk van de ambities, doelen en gewenste inzichten ontwikkelen we een aanpak voor de organisatie. Dat kan volledig op maat zijn, uitgebreid of juist pragmatisch.

Andere voorbeelden van onderzoeken die we uitvoeren om meer inzicht te krijgen in de buitenwereld zijn een krachtenveldanalyse, media- of perceptieanalyse of een materialiteitsanalyse.

“Weten wat er speelt is noodzakelijk om de verbinding met de stakeholders te kunnen leggen”

 

Wat levert stakeholderonderzoek op?

  • Inzicht in het huidige beeld en de verwachtingen ten aanzien van de organisatie
  • Inzicht in de kroonjuwelen en achilleshielen van de organisatie/ sector
  • Inzicht in de kloof tussen verwachtingen van de buitenwereld en de eigen wensen en ambities
  • Inzicht in de effectiviteit van de communicatie-inspanningen
  • Concrete aanbevelingen voor de organisatie- en communicatiestrategie

 

Neem contact op

Meer weten over stakeholderonderzoek en -monitoring? Neem gerust vrijblijvend contact op met Majorie Dijkstra of Joke Thijssen.

Stakeholderonderzoek biedt inzicht in hoe de buitenwereld over een organisatie denkt