We zijn niet op zoek naar een nieuw normaal, maar naar een nieuwe moraal

Purpose’ was het sleutelwoord van het pre-coronatijdperk. Economische voorspoed gaf ons ruimte om na te denken over werken vanuit waarden en hogere doelen. Niet winst, maar de moraal zou het vertrekpunt moeten zijn van iedere organisatie. Maar wat is er na drie maanden corona nog over van moreel leiderschap? Collega Sarah Valkering stelt dat we niet op zoek zijn naar een nieuw normaal, maar naar een nieuw moraal. Bedrijven die werken vanuit morele waarden pakken hun rol en worden daar uiteindelijk voor beloond: de beddenfabrikant die mondkapjes gaat produceren zonder winstsoogmerk en de supermarktketen die ervoor zorgt dat ook kwetsbare groepen boodschappen kunnen doen. Deze organisaties laten zien dat ze flexibel zijn in crisistijd en acteren vanuit de moraal. Essentieel volgens Sarah Valkering. In haar blog voor Adformatie stelt zij dat de organisatie die nu het hoofd boven het malieveld durft uit te steken en wél investeert in de moraal en een duurzame toekomst de winnaar is van morgen. Lees hier de hele blog.

Specialist op het gebied van stakeholdermanagement, crisiscommunicatie, positioneringsvraagstukken en PR- en mediabenadering.